onsdag, januari 30, 2008

Yrsel och kräkningar

Ja, inte lät det som en rolig rubrik inte. Men det är det jag har haft hela dagen. Jag har "bara" kräkts en gång för visso. Men den gången forsar det verkligen ur mig... Sorry vet att ingen vill läsa om detta men det bekymrar mig lite. Jag har även haft jätte mycket yrsel idag och varit jätte trött. Har fått sätta mig ner flera ggr då jag känt att det snurrat för mycket.
Jag vet inte om detta är pencillinen som jag reagerar på. Det är när jag tar min första tablett på morronen (tillsammans med frukosten) som allting kommer upp. Men sen klarar jag av att behålla medicinen. Jag tycker det är konstigt för om det är medicinen borde jag väl inte kunna behålla dem andra tabletterna under dagen heller? Men om det nu inte är pencillinen vad är det då?! Och Nellie har varit super aktiv i magen idag, och magen har nästan hela dagen varit jätte hård och på något konstigt sätt extra tung idag...

Imorron är det tänkt att jag ska in till BVC och det är vad jag hoppas på. Det hade varit riktigt skönt att få sig en cykeltur :) Men om jag är lika yr som jag är och har varit idag så vågar jag inte ta mig in till byn.
Men om jag nu mår lika dåligt imorron så ska jag i vilket fall som helst ringa och prata med min barnmorska om detta.

Nu över till något annat. Min älskade svärmor skulle idag haft namnsdag så jag säger ett STORT grattis till dig farmor. Jag önskar så att du var i liv så jag kunde få ge dig en kram och kunna prata av mig till dig som jag så ofta gjorde när det var något med Emelie. Du var min dotters stora klippa i hennes tillvaro och vi hade verkligen behövt dig i livet. Tack för att du var en så underbar farmor och svärmor. Jag kommer aldrig glömma dig! Jag önskar så att du skulle få träffa ditt lilla barnbarn men jag vet om att du kommer vaka över henne.

Idag verkar ha varit en bra dag för Emelie. I alla fall som hon visar för mig. Hon har även sagt att hon är jätte glad idag och engelskan kan hon riktigt bra :) *stolt* Hon pratade med min syster både på telefon och msn igår och det verkade som hon kände sig lite lättad efter deras samtal. Jag är bara tacksam om min syster vill hjälpa till och få Emelie att öppna sig, kan hon inte öppna sig för mig så är jag glad bara hon kan öppna sig för någon. För det är något som hon verkligen behöver.

1 kommentar:

Emma5a sa...

Usch inget bra att du mår så. Tror inte att det är medicinen för då hade du nog inte klarat av att ta dem adra men prata med din bm.

Blir så himla glad när jag hör att Emelie mår bra idag. Skulle varit ute på msn innan men Felicia har varit lite gnällig idag så jag var med henne. Sa dock till emelie igår att vi skulle träffas en dag o äta nåt ihopa. Jag försökte få Emelie att må bättre igår o så gav jag henne lite tips om skolan o så lite om hur hon skull göra när hennes kompisar bråkade. Jag ställer alltid upp för Emelie. Jag älskar henne och när hon sa det till mig igår fick jag tårar i ögonen.
Kramar Emma