måndag, januari 14, 2008

För höga krav

Ja, min dotter har alldeles för höga krav på sig själv. I flera dagar har hon varit ledsen över att det är så mycket prov och läxor denna veckan. Hon kan liksom inte släppa det och är rädd för att hon inte kommer klara av det. Jag har förklarat för henne att hon inte måste ha alla rätt på ett prov men det verkar inte riktigt som hon tar det åt sig. Var jag själv likadan? Jag menar redan i hennes ålder... Jag vet ju om att det var en stor del till min kollaps för ett par år sedan. Just att ha för höga krav på sig själv. Har hon kanske fått det från mig?... Jag har lugnat ner mig mycket nu tycker jag men ändå har jag lång väg kvar. Detta är kanske något som jag och Emsie får arbeta på tillsammans. Jag har i alla fall lovat henne att hjälpa henne så mycket som möjligt denna veckan för att lätta det för henne lite. Men ändå är hon så ledsen och det gör så ont i "mammahjärtat".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men lillahoppetossan då.. Hon är duktigare än vad hon tror, synd hon inte ser det men vi får hoppas att det vänder..

Anonym sa...

Krama Emelie från mig och säg att hon är duktig