torsdag, januari 03, 2008

Glukosbelastning och annat

Igår var jag och gjorde glukosbelastningen, lite sent för man ska egentligen göra det runt vecka 28 men men, bättre sent än aldrig. Även om jag hade hoppats på aldrig för fy f*n vad vidrigt det var. När jag gjorde det sist (när jag gick och väntade stora tösen) så fick man sockerlösningen i en plastmugg. Men igår hade dem slagit på stort, ett helt stort ölglas med den skiten i... Och dricka det på 5 min. Nåja, det gick ju ner men ni kan tro att magen vände sig på mig flera ggr om.
Nästan alla mina prover ser bra ut, dem skickade en odling på mitt urin för att se om jag har några bakterier kvar i njurarna. Och sen har jag på tok för lite järn i kroppen. Eller som min barnmorska sa " du skulle ha kollapsat vid detta laget för du har helt järnbrist"... Så det blev nya järn tabletter för mig, två ggr om dagen och nya prover om två veckor för att se om det har blivit bättre. Inte konstigt att jag känner mig trött alltid om jag inte har järn i kroppen...

Och även om jag känner mig stor runt magen så ligger mitt Sf mått på kurvan så jag antar väl att jag är normalstor då ;) Men känner mig som en ballong... ;) Nellie låg igår med huvudet neråt så vi får se om hon fixerar sig eller om hon ändrar sig igen :)

Igår kväll åkte vi till Sturup för att lämna av min styvdotter. Hon har redan varit nere hos oss i en och en halv vecka och nu känns det tomt och tyst. Men kanske vi ska ha henne lite på februarilovet, vi får se vad som händer.

Idag ska Emelie leka med en kompis, han kommer hit vid middagstid så nu sitter jag och slappar lite och samlar på krafter ;)) Dem brukar leka ganska så vilt dem där två emellanåt, men det är väl så barn är antar jag :) Sen kanske Emelie skulle följa med honom hem och sova över där tills imorron.
Skoj för henne :)

Jag skickade ett sms till hennes pappa igår och frågade om han skulle ha Emsie i helgen som vi har diskuterat lite om tidigare. Men än så länge inget svar (och vad hade jag egentligen förväntat mig) Jag har haft tösen i tre veckor nu och kan lika bra fortsätta ha henne :))) jag tänker inte krusa hennes pappa till att ha sin egen dotter. Då har jag henne gärna själv :)))

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha så du skulle vara normalstor. Det kan du drömma om gumman du är STOR men det e bara fint :) Kram