torsdag, januari 10, 2008

Kursdax

Idag börjar kursen i Lund igen. Jag har inte varit på kursen på ja...många gånger i alla fall men nu har jag bestämt mig för att åka dit. Jag behöver komma lite hemifrån och det ska bli skönt att komma iväg. Och sen får jag ju skjuts både dit och hem. Min älskade sambo har ju fortfarande semester och han kör mig både in till Lund och hem igen. Jag sa att jag kunde ta bussen men det tyckte han var onödigt när han ändå gick hemma.
Ok, lite nervöst är det ju, det är en ny kursstart idag och det kan då vara en massa nya människor men det kommer säkert gå bra det med. Och det är ju inte så lång tid kvar att gå på kursen, det beror ju helt på när lillan vill titta ut. :)

Sen har jag efter min läkares ordination börjat trappa ner på min medicin idag. Från 30 mg till 20 mg. Så nu ska jag ha 20 mg i två veckor för att sen trappa ner ännu mer. Jag är såklart lite nervös för hur det ska gå men vi får bara hoppas på det bästa. Och det är ju för Nellies skull (hon blir annars för trött av medicineringen och risken finns då att hon inte orkar med förlossningen) så det måste ju göras.

Annars tror jag dagen blir ganska lugn och skön, förutom kursen har vi inte något inplanerat idag. Vädret är trist, regnar, grått och trist. Vi hade ju lite snö för ett par dagar sedan men det försvann ungefär lika snabbt som det kom... Inte för att jag är så glad i snö men det blir ju så mycket ljusare om det är lite vitt på marken. Just nu är det ju grått varenda dag och det är så tråkigt. Man blir så trött på det...

Nej, nu måste jag fortsätta göra mig iordning så jag kommer iväg. Ha en bra dag allesammans!

Inga kommentarer: