torsdag, januari 24, 2008

UVI...

Min barnmorska ringde till mig precis och svaret på odlingen som hon skickde in i början på veckan hade nu kommit tillbaka. Svaret visade att jag har urinvägsinflammation, vilket jag tycker är lite skumt eftersom jag inte har känt av det... Men man kanske kan gå med det ändå utan att veta om det? Nu ville min barnmorska sätta in antibiotika så fort som möjligt eftersom urinvägsinflammationen annars kan sätta igång en för tidig förlossning. Så hon hade redan pratat med en läkare och han hade skrivit ut Selexid till mig... Den jäkla medicinen som jag blev så dålig av sist. Och jag berättade för barnmorskan att den medicinen tänkte jag absolut inte ta eftersom jag blev inlagd utav just den antibiotikan sist. Så nu fick hon prata med läkaren igen och skulle sen höra av sig till mig under dagen. Det är ju tur att man hänger med lite själv annars hade man kanske snart legat inlagd med dropp igen... *suck*
Men i alla fall, en ny antibiotika kur är att vänta igen... Trodde ju att jag skulle slippa mer medicin nu.
Jag ska ju även trappa ner på min antidepressiva idag till 10 mg. Jag har ju legat på 20 mg ett tag nu och det har gått sådär får jag väl säga. Vissa dagar, eller speciellt kvällar har jag en jäkla ångest och jag är så känslig och bara gråter. Men jag måste härda ut för lilla Nellies skull. Men visst är det tufft emellanåt, det ska jag inte förneka *Ler*

2 kommentarer:

spättan sa...

Min älskade dotter du vet att du klar det här med medecineringen ja allt annat oxå förstås.
Det var ju tråkigt att du fått urinvägsinfektion igen trodde du skulle slippa det men nej.
Hoppas du kan ta denna medecin.
Söt om dej. Kram mamma

Anonym sa...

Du klarar detta med medicinen det vet jag gumman. Ja du kan ha urinvägsinfektion utan att känna av det. Jag har haft det ett par gånger. Hoppas att medicinen hjälper som den ska nu. Du ska inte oroa dig för att uvin sätter igång förlossningen. Det gör det inte nu när du har fått medicin i tid. Jag hade ju själv det så i mitten av min graviditet då jag började få sammandragningar som gjorde ont och kom tätt in på varandra. Men när jag väl fått medicinen så blev allt bra. Ta det bara lugnt hemma så ska du se att allt går bra. O om Nellie skulle komma nu så klarar dem av det utan problem. Fast jag tror ju att hon stannar inne ett tag till. Kram