onsdag, januari 16, 2008

Trött & Sliten

Ja, ungefär så känner jag mig. Har ont i varenda led i kroppen, jag har väl åkt på något skit antar jag. Skulle varit på BVC igår men orkade inte. Jag pratade däremot med min barnmorska och den nya odlingen som skickades in var bra så nu kan jag pusta ut lite. En konstig sak var att hon hade fått ett telesamtal från KK där dem sa att jag uteblivit från ultraljudet... Det är ju bara det att jag inte har fått någon tid.. *suck* Ultraljudet skulle ha varit den 8 januari och då hade ju J sluppit vara ledig... Ska i alla fall ringa in till KK imorron och få en ny tid samt kolla om dem har rätt adress hem till oss för det verkar ju lite skumt tycker jag... Och min barnmorska visste om att jag inte hade fått någon tid till ultraljud eftersom vi pratade om det senast förra veckan men trodde bara att KK var sena med sina tider...

Nu har i alla fall Jörgen börjat jobba igen och allt är tillbaka till det vardagliga här hemma med. Det känns lite tomt och tyst måste jag säga nu när man har blivit lite van vid att ha honom hemma. Men en bra sak som jag kommit på är att man får mer gjort i hemmet när man är hemma själv, alltid något positivt :))

Idag har Nellie varit riktigt aktiv, hon sparkar jätte ofta och kan inte riktigt komma till ro. Och så trycker hon neråt bäckenet hela tiden och det gör så förbannat ont ;) Och visst börjar man känna sig som en stor elefant nu *S* Svårt och röra sig och svårt att vända sig ;) Nej, jag ska inte klaga, det är även en helt underbar känsla. Denna känsla har jag väntat på i 9 år och äntligen fick jag den lyckan igen! Helt underbart!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du mår bättre snart gumman. Va bra att odlingen var bra så slipper du tänka på det nu. Antagligen så har väl kk gjort fel men vill inte erkänna det som vanligt, hoppas du får en tid snart. Det känns mycket närmare efter detta sista ul sen vill jag ju se bilder med :)
Kram Emma