torsdag, mars 06, 2008

Tröttare än tröttast...


Ja, idag är jag riktigt trött. Somnade sittandes i soffan igår kväll klockan 21.00 cirka. Och vaknade sen vid halv tolv då det var en liten stumpa som ville ha mat. Och pigg var hon med, ville inte somna så vid halv två somnade hon. Efter hon hade myst med pappa som kom hem vid ett tiden inatt. Sen låg jag och älsklingen och pratade i sängen till halv tre innan man somnade gott. Han hade ju inte varit hemma på nästan hela dagen så man ville ju prata lite om dagen med honom. Jag sov till cirka fyra innan det var dags för nästa matning. Man får väl skylla sig själv att man var som en levande zombie då. Efter ammningen somnade jag och lillstumpan i soffan tills klockan ringde nu halv sju. Då var det ju dags att gå upp och se till så att storstumpan kom iväg till skolan ordentligt. Nellie sover fortfarande men det är snart dags att "slänga" fram boppen igen så hon vaknar nog när som helst. Man känner sig som en levande matfabrik ;) *S* Jag får sova någon timma senare idag när vår lilla ögonsten också sover.
Ammningen går nu mycket bättre och jag märker på Nellie att hon blir mycket mer nöjd nu och inte alls så "orolig" som hon tidigare kunde vara. Det är ju en viss teknik det här med ammningen men vi tränar och tränar och snart är vi nog riktigt duktiga på det :) Nu hoppas jag bara att lillstumpan gått upp lite när vi ska till BVC imorron. Men det tror jag nästan eftersom hon nu får mer i sig.
Nä, nu är det dags för boppen!

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Nellie e så underbart söt o den underbara kramen jag fick av Emelie gjorde mig tårögd. Ta hand om er. Kramar Emma

spättan sa...

Ja du, du Diana du skall vara glad att du är så lyckligt lottad o att du insett de. Och lilla Nellie var väl värd att vänta på
Kram mamma