tisdag, mars 18, 2008

En nästan sömnlös natt i Skåne


Inatt blev det inte mycket till sömn för min del. Nellie har vaknat varannan timma och ville ha mat. Bara det kan vara jobbigt i sig. Och om hon sen inte somnar direkt efter hon ätit så är det ju ännu jobbigare. Inatt vaknade hon först 24.00 sen sov hon till 02.00. Därefter var hon ganska pigg och jag fick inte henne att somna om igen förräns 03.30 och sen innan man själv hade somnat igen så var klockan närmare 04.00. Och när vaknade sen lillan då?! Jo, 04.30... Jag gick upp som en zombie... Helt slut var jag. Men det var ju bara till att gå upp och ge henne mat igen. Sen sov hon faktiskt till 07.20 då vi steg upp för dagen. Ja, gott folk detta var min natt. Visst är det skoj med småbarn men inte på nätterna väl?! ;) Jag hoppas i alla fall på att jag kan sova lite under dagen idag. Men med två möten så vet jag inte om det finns så mycket tid till det. Men visst hade jag behövt det. Vill inte ens kolla mig i spegeln, ser väl ut som en levande zombie kan jag tänka mig... Hoppas att nästa natt blir bättre... Hoppas hoppas...

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Ja vissa nätter är otroligt jobbiga men allt har en vändning även om det inte känns så just nu. Säg bara till om du behöver hjälp med något jag kan ta bussen ut till dig. Sen får vi ses på stan en dag när du har fått sova lite. Men försök nu sova på dagen när Nellie sover, hemmet får helt enkelt vänta. Många kramar din syster

spättan sa...

Jo du så är det att ha små hemma igen, det har du ju glömt nu sen Emelie var liten trots allt är det ju tio år sen.
Men du får göra som Emma sagt du får vila på dagen.
Kram mamma