måndag, mars 10, 2008

Ny vikt

Idag var vi och vägde lillan igen. Nu hade hon gått upp lite mer, precis som jag trodde. Sen vi började med flaska till henne har vi ju haft mer koll på hur mycket hon har fått i sig. Nu vägde hon 3335 gram. Alltså hade hon gått upp 120 gram sedan i fredags och det var bra sa vår barnmorska. Så nu behövde vi inte komma dit och väga henne förräns på måndag igen. Skönt!!! Men hon är fortfarande liten, egentligen skulle hon ha gått upp till sin födelsevikt (3450 gram) tills på onsdag men det hinner hon nog inte. Men det är ju inte så fasligt mycket under hon ligger. Hon kommer snart ifatt. Speciellt så mycket som hon äter nu :) Och barnmorskan sa att vi skulle ge henne mat när hon ville ha det även om det inte gått 3 timmar. Hon behövde ta ifatt sig sa hon. Så vår lilla tös kanske liknar en michellin docka sen ;)) *S*

Nu försöker vi få henne att somna och sen ska jag med krypa till kojs. Jag är så trött så ögonen går snart ikors på mig.

Vi var även och hälsade på mamma idag. Det var skönt att se att hon mådde något sånär bra i alla fall. Och det är alltid lika trevligt att hälsa på mamma! Och så fick ju lilla Nellan o mormor gosa lite.
Nej, nu säger jag nattis gott folk. Hoppas på att få sova i ett par timmar i alla fall innan det är dags för nästa matning :))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att du presenterade dig som en av mina läsare. Kikade förstås tibax och ser att du blivit mamma till en gudomligt söt liten bebis. Första tiden är en enda mix av lycka och trötthet men sedan går allt utav bara farten och man minns nästan inte hur det var när man INTE hade barn.
Stor Kram till dig från mig och ha en underbar Tisdag.

Emma5a sa...

Va skönt att Nellie går upp i vikt o du ska se att allt kommer att bli bra nu. Kramar Emma