tisdag, mars 25, 2008

Morgon igen!



Ja, såg här såg det ut utanför vårt hus när jag vaknade halv sju imorse. Jag hade hoppats att våren var på väg men det ser ut som jag kan vänta ett tag till. Vi har inte haft någon snö på hela vintern men nu har det kommit och jag tycker personligen att det kunde hålla sig borta nu med. Men det är inte så mycket att göra något åt, vädret kan vi ju inte rå för.

Nu har förkylningen börjat bryta ut riktigt och jag ringde därför imorse och avbokade tiden till spädbarnsverksamheten. Lite tråkigt men jag känner mig helt färdig så jag orkade bara inte idag.

För övrigt hoppas jag att dagen blir bättre än igår med tanke på all ångest jag hade. Även natten har varit lite jobbig med lite ångest och trista tankar och funderingar. Men det känns lite bättre nu, i alla fall för stunden.

Jag har redan hunnit med att skicka stora tösen till skolan, stoppat i en maskin i tvättmaskinen och en i torktumlaren, matat Nellie, bytt kläder, kelat osv. Och nu sover hon. Så jag ska ner i källaren och stoppa i en ny maskin tvätt nu och sen ska jag sätta mig vid datorn en sväng och koppla av. Sen hoppas jag att jag ska orka och få tid till att städa hemmet lite. Och kanske blir det även en middagslur idag. Ha en bra tisdag kära vänner!

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Oj ni har mycket snö. Vi har inget alls, vilket är otroligt skönt. Här är det sol o vindstilla. Ska ta mig ut en stund sen. Tradigt att ni är förkylda då blir det kanske inte av att träffas i slutet av veckan. Krya på dig. Kramar Emma

spättan sa...

Det var ju inget roligt att du inte kom iväg i morse men så kan det bli. Varför ringde du inte till mej när du hade ågest kanske det kunde underlätta, du vet ju du kan ringa vilken tid som helst på dygnet, tänk på det nåsta gång.
Hoppas inte Nellie blir förkyld nu men du får krya på dej så hörs vi. Älskar dej