måndag, mars 24, 2008

Snart sovdax...

... hoppas jag på i alla fall. Jag har precis matat lillan och hoppas nu på att hon kan somna, så jag med kan gå och lägga mig. Är såå trött idag. Ont i kroppen och känner mig helt slut emellanåt. Och för att inte snacka om den förbannade huvudvärken jag har haft hela kvällen :(

Ja, vad har annars hänt idag då?! Vi var hos Helen en sväng i middgstid. Jörgen har haft en jädra tandvärk hela natten och morronen och Helen hade värktabletter till stackaren så vi körde dit. Drack lite kaffe och snackade skit med. Sen har vi bara varit hemma idag. Nellie har inte sovit mycket alls under dagen men istället har hon sovit största delen utav kvällen istället. Och vid femtiden idag kom ju även min stora tös hem. Hon sa att hon hade haft det bra hos pappa så det får vi ju hoppas på.

Jag har inte mått något vidare idag. Det är inte bara det att jag håller på att åka på en jäkla förkylning. I alla fall så känns det så. Utan jag har även haft en massa ångest idag. Usch det har inte alls varit en rolig dag. Längesedan jag har haft så mycket ångest som jag haft idag. Och som vanligt vet jag inte riktigt varför. Svårt att säga varför jag får just ångest. Den bara dyker upp som ett frimärke och klistrar sig fast i ett jäkla grepp.
Jag pratade lite med Jörgen idag om hur jag mådde. Han ville att jag skulle berätta hur jag mådde och jag berättade väl lite mer än vad jag borde tror jag. Så nu mår jag dåligt över det med. Jag vill ju egentligen inte att någon ska veta hur jag egentligen mår... Innerst inne menar jag.
Jag skäms ju. Jag har ju allt jag bara kan önska mig, två underbara barn, en helt underbar sambo som älskar mig och ett hus som vi alla trivs i. Men min sjukdom trycker ner mig :(

Jaja, nog om det nu. Nu "kallar" lillan på mig så det är bäst att jag tar henne innan hon väcker hela huset ;) Natti Natti.

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Jag tror inte att du berättade för mycket. Jörgen mår nog själv bättre när han vet hur du mår o vad du har ångest över ect. Så du ska avar stolt över det för du behöver få det ur dig. Säger det igen även om jag sagt det innan... du kan alltid ringa till mig om du behöver prata. Älskar dig gumman!

spättan sa...

Du gjorde helt rätt som berättade det för Jörgen men tror nog du skall berätta allt för det är som Emma säger att han mår bättre själv oxå av att veta hur du mår annars går han oxå o grubblar.
Du skall fortsätta o åka in till Lund du vet klarar du inte bussen så får jag följa med dej som jag gjorde innan. Sen ska du inte se det så att du är en dålig mäniska för det för det är du inte så glöm det du klarar mer än vad du tror.
Bara så du vet det så har du en fin sambo som du skall vara rädd om o två fina barn fint hem samt två fina hundar. Kram