fredag, mars 07, 2008

Min älskade mamma...

... har idag åkt ambulans in till sjukhuset. Hon hade ont i hjärtat, upp i halsen och sen ut i armen. Jag befarade att det var hjärtinfarkt men det var det inte. Än vet inte läkarna riktigt vad det är. Hon ligger på övervakning på hjärtintensiven och en kranskärlsröntgen ska göras. Naturligtvis är jag orolig för henne. Hon behöver inte detta också... Min älskade mamma som jag älskar så. Hoppas att allt går bra och att hon snart kommer hem. Jag vet ju vad hon tycker om att ligga på sjukhus. Men samtidigt så hoppas jag att dem kan se vad som är fel på henne så hon slipper ha så ont och snart blir bra igen. Mina tankar är hos henne.

Idag var vi som sagt på BVC med lillan igen. Hon hade gått upp 85 gram sedan i tisdags så nu väger hon 3215 gram. Den lilla skiten ;) Skönt att hon hade gått upp även om det inte var så mycket men det går ju i alla fall på rätt håll nu. Hoppas att det fortsätter så.

Stora tösen har åkt till pappa idag och det känns lite konstigt måste jag säga. Man är ju van vid att vara barnledig när hon åker iväg men det är man ju inte nu. Men det är mysigt på samma gång. Jag har ju alltid sagt att ska jag ha ett barn till så ska jag leva ihop med pappan. Och jag har världens underbaraste sambo! Jag har verkligen insett vilken tur jag har som får leva tillsammans med honom.

Nu blir det lite mer tv tittande innan det är dags för sängen. Nellie sover nu och vaknar nog inte förräns det är dags för nästa amning vid 24 tiden. Natti nattis.

3 kommentarer:

kaffe-o-cigg sa...

Hej. Först vill jag gratulera till ert lilla nyförvärv. Lycka till

Sedan vill jag kommentera lite vad gäller din mamma. Som du vet har jag genomgått en hel del nu. Därför kan jag utan problem säga att kranskärlsröntgen inte ger några smärtor eller obehag. Så där kan du känna dig lugn.
Därefter beror det ju på vad den visar men många gånger kan dom åtgärda felet samtidigt när dom ändå håller på.
Hoppas det går bra för henne.
Lycka till med allt

Emma5a sa...

Jag kan inte iheller sluta tänka på mamma, varför ska mamma drabbas av detta oxå...

spättan sa...

Som du vet litar jag inte på sjuk hus vården hellre har varit där så mycket o det är jävla skit. Åker ju inte i väg i onödan men det ska man nog börja med men som sagt jag klarar mej bara man vet vart det kommer i från. Så oroa inte er kanske lättare sagt än gjort. Kram mamma