måndag, mars 31, 2008

Morron...

God morgon på er. Inatt har det inte blivit så mycket sömn, Nellie har varit lite krånglig. Men det är ju så dem små är så det är inget att göra åt. En vacker dag kommer man sakna dessa nätter ;) Men inte just nu ;)

Idag ska jag ringa till barnmorskan och höra när vi hade tid till henne i veckan... Vi snackade om allt annat då jag var där sist så jag glömde få den nya tiden av henne... ops ;)

Sen ska jag även ringa upp till Skrylle för att höra om jag kan få två soltider tills på Onsdag kväll. Jag pratade nämligen med mamma igår och frågade henne om vi inte kunde gå upp och träna på onsdag kväll. Och det ville hon, så då ska vi passa på att sola lite med :) Ska bli skönt att äntligen ta tag i träningen igen :) Jag har saknat det och visst behövs det. Inte bara för mina överflödiga kilon utan även för min hälsa och för att inte snacka om konditionen. Så dålig kondis man har igen. Men nu ska det bli slut med det. Lite orolig är jag ju såklart för att där ska vara mycket folk, det brukar det vara där på kvällarna. Men jag har ju inget val, jag kan inte träna på dagarna längre eftersom jag nu har Nellie och jag måste ju iväg o träna. Så då får det helt enkelt bli på kvällarna. Men även det blir en prövning. Men jag har ju mamma (mammegris, jag vet ;)) med mig så det ska nog gå bra.

Ja, vad står annars på schemat... Det blir väl det vanliga, städning och tvättning med mera... Kanske jag skulle gå ut och gå. Får se lite hur vädret blir idag.

Sen ikväll ska jag ju på föräldramöte på Emelies skola. Om inte Jörgen måste jobba över förståss, det är ju sånt man aldrig vet. Ska gå själv på det mötet, Jörgen ska ju vara hemma med Nellie och Emelie. Johnny visste inte om han kunde komma när jag frågade honom förra veckan. Vi skulle smsa till varandra igår och jag smsade men fick som vanligt inget svar tillbaka. Men jag bryr mig inte, jag tänker inte ödsla energi på honom. Om det inte hade varit för min älskade dotter hade jag inte haft med honom att göra.

Nu ska jag skicka iväg stora dottern till skolan och kanske få en stund för mig själv vid datorn innan den lilla snäckan vaknar ;) Ha en bra dag! (Fast det är måndag) ;)

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Ha det så skoj när ni tränar. Tänk nu på att inte ta i för mycket dte är ju inte så längesen du födde Nellie. Kram

spättan sa...

Ja du det ska bli skoj att komma igång igen, får nog fortsätta här sen oxå du vet efter jag slutat röka så vill det nog till för vikten.
Hade du trott att Jonny skulle höra av sej nej du det är som vanligt men helt rätt ofra inte energi på honom. Sköt nu om er så hörs vi. Krm