måndag, mars 17, 2008

Allt möjligt...

Ja, då var det ett tag sedan jag skrev. Inte så mycket som har hänt sedan jag skrev sist. Nellie är jätte mammig och kräver oerhört mycket tid. Dem säger att bebisar sover mycket, men just nu är lillan inne i en period då hon inte sover så mycket. Man kan ju komma för långt från mamma då jue ;) Och visst, vissa stunder är det lite jobbigt när man knappt har tid till annat. Men det är ju så det är. Det vänder säkert snart det med. Men hon är så goo vår älskade lilla dotter!
Denna veckan har Emsie påsklov och hon passar på att hjälpa mamma lite extra nu *gullunge*

Imorgon är det dags för vägning igen så då får vi se hur mycket Nellie har gått upp i vikt denna gången. Förhoppningsvis är hon uppe i sin födelsevikt nu :) Nu får hon nästan bara ersättning eftersom bröstmjölken har börjat sina ganska ordentligt. Lite tråkigt men tyvärr inte så mycket att göra något åt. Jag hade ju inte så mycket bröstmjölk till Emsie heller, henne hade jag ju bara till i ca 4 dagar och sen var det slut. Nu har jag i alla fall haft i snart 3 veckor. Men jag fortsätter pumpa ut så får vi se hur länge det varar.

Nu ska jag passa på att lägga mig på soffan och titta lite på tv innan det är dags för nästa matning. Och sen är det sängen för mig. Nattis på er och dröm söta drömmar.

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Hehe Nellie e som Felicia var i den åldern. Mammig o vill inte sova så mycket. Fast Felicia e ju det fortfarande :) Det blir bättre sen gumman. Kram

spättan sa...

Vila medan du kan emellan mat tiderna eller de få stunder hon sover men du ska se det löser sej
Kram manna