söndag, mars 09, 2008

Gårdagen...

Igår började jag ge Nellie flaska. Jag orkar varken fysiskt eller psykiskt med att sova så lite som jag gjort sedan hon föddes. Cirka 3 timmar per natt har jag fått sova och igår mådde jag riktigt dåligt av det. Så jag och sambon tog ett beslut om att börja ge henne lite ersättning och att jag sen skulle se om jag kunde pumpa ut lite bröstmjölk och ge henne det med. Så jag åkte hem till min syster och fick låna hennes amningspump. Först var jag rädd för att jag inte kunde pumpa ut mjölken för hand men det har gått jätte bra! Så igår har vi gett henne bröstmjölk vartannat mål och ersättning vartannat mål. Och som tösen har sovit bra sen. Vilken skillnad. Nu är hon ju mätt! Och förhoppningsvis går hon nu upp som hon ska med. Visst, jag kan känna att jag ville ju verkligen amma... MEN jag ser ju en stor skillnad på Nellie nu, hon är inte alls så orolig och behöver inte ha mammas bröst eller napp i munnen hela tiden. Nu är hon nöjd precis som det är. Och då blir ju mamma med nöjd. Så vi kör på detta viset nu.
Jag somnade på soffan redan vid 21 tiden igår när jag nattade Nellie. Men vi somnade båda två och sen var min älskade sambo uppe och gav henne mat vid 24 tiden tror jag det var. Så skönt att jag fick sova ut!!! Det behövdes verkligen. Och när det var dags för nästa mål var sambon uppe igen och skulle ge henne men då vaknade jag och sa att han kunde gå och lägga sig igen för jag kunde ta henne. Då kände jag mig riktigt utvilad! Och nu imorse steg jag upp och gav henne och jag känner mig för en gångs skull riktigt pigg. Tack och lov att jag har min älskade sambo. Han är mitt stora stöd och min själsfrånde. Han gör allt för att familjen ska må bra. Och han såg ju hur trött jag var innan, jag var ju helt slut och skulle jag fortsatt amma lillan som jag gjorde innan (flera timmar var gång) så hade jag till slut gått in i väggen sa han. Och där har han säkert rätt. Och vem skulle då orka ta hand om familjen? Jörgen börjar ju jobba igen på Onsdag. Nej, detta var nog det bästa för vår familj. Nu är jag ju så mycket gladare och piggare och då blir resten av familjen det med!
*Stort tack till dig älskling för att du är den du är. En helt underbar sambo och pappa! Vi älskar dig så mycket så det finns inte ord för det. Du ställer alltid upp och sätter familjen i första hand.*

Igår kom Jörgens syster och hennes sambo och hälsade på. Och så mycket beröm jag får över Nellies utseende hela tiden. Alla tycker att hon är så otroligt fin! Och så klart att man blir stolt över henne! Vår älskade lilla dotter som vi väntat på i 9 år. Vartenda år av väntan var helt klart värt det eftersom vi inte kunde fått en bättre dotter. Nu har jag två helt underbara änglar i mitt liv *stolt mamma*

Och det här med min mamma då? Jag vill tacka dig Gunborg för din kommentar i mitt andra inlägg :) Hoppas allt är bra med dig nu efter alla omständigheter!
Jodå mamma låg ju kvar på sjukhuset för observation över natten och det togs lite prover på henne. Men dem bara snackar om varandra på det förbannade sjukhuset. Den ena läkaren/sjuksköterskan säger ett och den andra något helt annat. Så vi vet inte vad är som är fel med mamma... Enligt sjukhuset så är alla prover bra... Men man får inte så ont om det inte finns någon anledning... Jag hörde ju på mamma när jag pratade med henne hur dåligt hon hade och att hon knappt kunde andas. Ändå är inget fel!! Jävla sjukvård idag... Det är ju faktiskt inte så konstigt att man inte åker in om man blir sjuk för man får ju ändå ingen hjälp. I alla fall så åkte hon hem igår eftermiddag igen.
Men nu är man ju såklart orolig för om hon ska få så ont igen... Det är ju ändå något allvarligt men sjukhus personalen tar det inte så allvarligt tydligen *förbannad* Nä, sjukvården blir sämre och sämre, det är bara till att konstatera...

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Va skönt att det funkade med amningspumpen. Är så glad för er skull att ni alla kan sova o att Nellie är nöjd nu. Du ska se att hon kommer att gå upp i vikt.

Ja jäkla idioter på sjukhuset hur fan kan man hålla på så. Man har inte så ont om det inte är nåt. Hoppas bara att det inte kommer tillbaka.

spättan sa...

Fortsätt du som du gör med lilla Nellie för hon är ju så gossig, o ta väl hand om din sambo för det är han värd, samt ta hand om dej själv o Emelie, du skall se att allt ordnar sej till det bästa o du vet ju det var inget fel på mej, ungt krut förgås ej så lätt ha ha. Kram mamma