tisdag, mars 18, 2008

Min "stora" lilla flicka :)

Idag var vi först på spädbarnsverksamheten och jag måste säga att det var ett positivt möte. Jag hade redan innan jag gick på mötet bestämt mig för att jag bara skulle gå dit idag och sen inte mer... Men som sagt jag blev positivt överraskad. Dem två personerna jag träffade där verkade jätte bra. Dem förstod mig på så många punkter utan att jag behövde berätta så mycket för dem. Och det kändes natuligtvis jätte skönt. Jag kom på under mötet idag att jag måste arbeta mer med mig själv och min tro till mig själv. Jag kom även fram till att jag har alldeles för höga krav på mig själv. Något som jag såklart måste arbeta med även det. Och jag kände att jag ville gå dit igen för att prata av mig lite med personer som verkligen förstod vad jag pratade om. Så jag fick tre nya tider till att börja med. Och det känns skönt faktiskt, det enda som känns mindre bra är att åka bussen dit på grund av min SF men det måste jag klara av det med.

Efter det mötet hade vi ett nytt möte på BVC då det var dags att väga lillan igen.
Vikt:3650 gram
Längd:51,5 cm
Huvudomfång;36,9 cm

Så lillan hade verkligen gått upp på en vecka. Exakt 315 gram, egentligen inte så konstigt så mycket som hon har börjat äta ;) Vår barnmorska sa att det var mycket bra och att hon behövde gå upp så mycket eftersom hon tappat så mycket i vikt sen födslen. Men hon låg fortfarande lite under efter deras kurva men den rättar jag mig inte så mycket efter. Jag tror säkert hon hinner ikapp kurvan med, speciellt så mycket som hon har börjat äta nu. :) Men det var jätte skönt att det nu går på rätt håll och nu behövde vi inte komma tillbaka till BVC på två veckor.
Stumpan har varit ganska hård i magen idag så vi var inne på apoteket och köpte laktulos till henne som jag hoppas ska hjälpa. Det gör ju så ont i mamma hjärtat när hon skriker så ont hon har i magen.
Ja, det var vad jag hade att skriva för denna gången!

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Va skoj att du trivdes på spädbarnsverksamheten. Sa ju att Nellie skulle gå upp i vikt som hon ska o snart är hon uppe ideras kruva. Huvudsaken är att hon är nöjd o glad.

Vi använde det till Felicia när hon var hård i magen o det hjälpte lite men inte alltid. Felicia hade mycket problem med detta så vi fick "tempa" henne.

Lycka till med allt. Vi får ses en dag. Många kramar Emma

spättan sa...

Ja du det var skönt att du träffade någon som du kan prata med o även någon som förstod dej så du slipper att traggla samma saker hela tiden.
Skönt att lilla Nellie har ökat i vikt kram mamma