söndag, mars 23, 2008

Oj då...





Då var det ett tag sedan man skrev här... Jag har haft jätte mycket lust till att skriva men tiden har inte riktigt räckt till. Man hade ju helt glömt bort hur mycket tid det går åt till barnen när dem är så små ;) Som sagt var det ju 10 år sedan sist och man har ju glömt hur mycket som helst. Så fort jag skulle sätta mig och skriva blogg så har lillan vaknat och då velat ha mammas fulla uppmärksamhet så klart.

I onsdags blev lillan 3 veckor. Och jag vet att jag sagt det förr men jag säger det igen... Jäklar vad tiden går fort!!! I onsdags tog vi också en lång promenad. Emsie åkte till faster Helen så vi tog bussen till Dalby och sen gick jag och lillan hem. Och det var första gången som hon somnade i vagnen. Hon har inte alls tyckt om att ligga i vagnen tidigare.
Jag känner fortfarande av min foglossning när jag går längre sträckor. Jag trodde att jag var helt återställd nu men jag får nog ta det lite lugnt ett tag till. Men tro mig, träningen hägrar! Måste komma igång snart igen. Har förrästen vägt mig för ett par dagar sedan och vågen visade minus 1 kg till! Nu är jag alltså uppe i -7 kg sen förlossningen :))

Och vad har mer hänt sedan sist jag skrev då?! Vi har varit och hälsat på mamma :) Önskar bara att hon bodde lite närmare så man kunde hälsat på henne lite oftare. Men hon trivs ju där hon bor nu och såklart ska hon då stanna kvar :) Hon har ju ett eget liv utöver barn och barnbarn med :))

I torsdags fick jag och Jörgen cirka en och en halv timma för oss själv. :) Vi gick och åt en pizza och Helen erbjöd sig att passa barnen under tiden. Visst ville jag hämta hem lillan så fort som möjligt. Hon är ju så liten att man inte vill lämna bort henne ;) Men såklart gick det jätte bra och det var faktiskt skönt att det bara var jag och Jörgen för ett tag. Det behövde vi :)

Häromdagen drack jag två glas vin, tyckte jag kunde unna mig det nu när jag inte ammar tösen längre. Men två glas vin räckte minsann för att man skulle känna sig lite pickalurven. Inte mycket man tål nu inte ;) Men inte så konstigt eftersom det var så länge sedan man drack.

Jag uppdaterar med lite nya bilder på mina två älskade hjärtan!

3 kommentarer:

Emma5a sa...

Så söta mosters töser är. Va skoja tt du lyckats gå ner 7 kilo jag är så glad för din skull. Själv har jag inte vägt mig på ett tag så jag får väl ta o göra det snart. Måste komma igång nu. Ja ta det lite lungt om du fortfarande känner av foglossningarna.

Hehe ja man tåler inte mycket, det e inte som förr :)Många kramar Emma

Anonym sa...

Så underbart fina barn du har!

Önskar att vi kan träffas snart!

*KRAAAAAM*

spättan sa...

Ja du barbarnen de e goa det kommer man inte ifrån. Men det är ju ni oxå fast ni är stora men klart på ett annat vis.
Nej du har man inte druckit på länge så känns det men den host medecinen jag hade den var väl god eller. Sen när du skall börja träna så får du ta det försiktigt i början men det vet du ju. Älskar er mamma