måndag, december 31, 2007

Gott nytt år!!

Nu har jag inte varit inne och skrivit blogg på ett tag men tiden räcker inte till. Istället för att man brukar vara själv om dagarna så har man nu två busungar som springer omkring från morron till kväll. Och så är ju min kära sambo hemma, och det är faktiskt riktigt skönt!

Julen var riktigt mysig och fin fast minnet av svärmor kom upp flera ggr. Min dotter tände ett ljus som var tillägnad farmor och hon man märkte på henne att hon var ledsen flera ggr. Men jag tyckte ändå i det stora hela att vi hade en riktigt mysig jul med våra nära och kära.

Ett tråkigt besked fick vi förståss i juldagarna... Den idioten som körde på farmor får ingenting, åtalet mot honom har lagts ner... Så i princip kära vänner, så får man köra över folk hur som helst, man går ändå fri och körkortet får man minsann behålla med som ett extra plus!! Så som ni säkert förstår var detta ett hårt slag att få men vi har inte berättat något för barnen ännu utan har sagt att vi ska fira nyår först.

Igår var vi och la en blomma på farmor och farfars grav men Emelie fick vi inte med oss. Hon vägrade helt! Hon har inte varit på kyrkogården sedan farmors begravning. Och inte kan jag ju tvinga henne heller. Jag bara hoppas att hon snart kan öppna upp sig lite mer.

Men idag är det i alla fall sista dagen på 2007. Och jag hoppas verkligen att 2008 kommer bli ett bättre år än vad 2007 har varit.
Jag hoppas att förlossningen kommer gå bra och att vår älskade dotter är frisk! Sen hoppas jag att alla mina nära och kära kommer få ett riktigt bra 2008.

Och jag skänker även en tanke till Maria. Hon har haft det väldigt kämpigt och kommer få kämpa ett bra tag till. :( Jag hoppas att hon och hennes nära och kära kommer få ett mycket bättre 2008 än år 2007. Jag har "bara" läst hennes blogg men det är en tjej som verkligen berör mig och hon kämpar tappert! Många tankar går till henne varje dag!

Och nu alla mina vänner önskar jag er ett GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer: