söndag, december 02, 2007

Första advent

Jaha, så har det då hunnit bli första advent... Och om jag ska vara riktigt ärlig så känner jag mig mest stressad över att julen snart står för dörren. Och någon julkänsla får jag heller inte in. Vi har köpt ett par julklappar men dem flesta är kvar. Och jag vet inte när vi ska handla dem heller... Hade vi inte haft barnen denna julen så hade vi nog inte firat jul över huvudtaget. Nu får man fira för barnens skull. Men det känns inte skoj. Jag har satt upp några ljusstakar i fönstren och satt upp ett par tomtar men jag får inte för mig att sätta upp resterande tomtar och julgardiner osv. Jag vill ha det gjort innan vi hämtar Emelie idag (hon har varit hos pappa i helgen), mest för att hon ska känna att det snart är jul. Men var får jag orken och energin ifrån till att göra det?! Jag får helt enkelt strunta i hur jag känner inför julen och bara sätta upp allting. Allt för Emelies skull :)
Jag hoppas i alla fall att ni får en trevlig första advent.

Igår kväll fick vi ett mycket oväntat men jätte trevligt besök. Min lilla syster, hennes kille och deras dotter kom på besök. Och det var så skoj att få se dem allihopa. Saknar dem så mycket. Och så fick jag krama och pussa massor på mosters lilla tös, hon är så underbar.

Men jag kan inte riktigt få in att jag "snart" ska ha en liten här hemma. Det var ju 10 år sedan snart som jag hade en så liten bebis. Men det ska säkert gå hur bra som helst, det blir ju en stor förändring men det ska bli skoj. (Säger jag nu ;)) Nellie har blivit jätte aktiv i magen och sparkar så fort hon får en chans till det. :) Och dagarna bara rusar iväg nu, bara 92 dagar kvar nu. Ibland känns det som "bara" men ibland känns det som en hel evighet ;)

Nej, nu får jag göra lite nytta här hemma innan vi ska åka och hämta dottern!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha ja det väntade ni er inte att vi skulle komma på besök. Va jätte skoj att träffa er bpda synd bara att Emelie inte va hemma men jag o Felicia kommer ju att vara där när hon kommer hem från skolan när hon fyller år.

Vet precis hur du känner dig med att ibland e det bara o ibland så känns det som en evighet. O dagarna håller man koll på :) Men snart e lilla Nellie här hos oss, längtar som bara den.

Kram