måndag, december 17, 2007

Puh...

... vilken morron!!! Imorse skulle jag varit på glukolbelastning på bvc men så blev inte fallet. Precis när jag öppnat dörrensprang mina två hundar ut och vägrade komma in igen. Dem skulle göra både det ena och det andra fast dem redan varit ute en gång på morronen. Och vad ser jag när jag tittar ut mot vägen, jo där kommer bussen, lite tidigare än vad den brukar vara...
Jaha, in med hundarna igen och precis stängt ytterdörren då ringer telefonen. Det är Emsie som berättar att jag har glömt packa ner matsäck till henne idag... Neeej, grips av mindre panik... Säger till Emelie att hon går och möter mig och jag gör iordning en matsäck i högsta hugg till henne. Sen på cykeln och ner till byn för att lämna den till henne. Och sen hem igen... Och detta gott folk hände innan jag ens fick i mig kaffe och min morroncigg (ja, jag vet man ska inte röka och vara gravid, vet det redan så gnäll inte ;))
Så, en lite kaotisk morron för min del. Jag ringde till bvc och fick en ny tid tills den 2 Januari. Och där fick jag äntligen prata med min barnmorska som jag ska ha. Jag har bara haft nya vikarier hela tiden så det har varit mycket trist. Men min "ordinarie" barnmorska verkade mycket bra. Hon frågade mycket och verkade faktiskt bry sig *skönt*

Nu håller jag på och lagar middag. Idag blir det potatis, brunsås, kotletter och jag ska ha min älskade brunkål till :) Bara älskar brunkål *mums*
Tyvärr får jag och dottern äta själv eftersom min älskade sambo jobbar fortfarande. Dem har så mycket att göra på jobbet nu. Men det är bara denna veckan också och sen är han ledig i tre veckor och det ska faktiskt bli riktigt skönt.

Imorron bitti åker jag in till Lund och där möter min syster upp mig :) Jag måste ju handla lite julklappar, jag vet att jag är sent ute, jag har aldrig varit så här sent ute tidigare.
Men men, nu är det så och det är bara till att ta tag i det, även julmaten ska köpas denna vecka så mycket att göra. Men min syster ville i alla fall hålla mig sällskap och det ska bli riktigt trevligt. Det ser jag framemot.

Nu måste jag fortsätta med middagen. So long...

Inga kommentarer: