onsdag, december 12, 2007

10 År!!!

Igår fyllde min stora dotter 10 år. Jag kan inte förstå var tiden har tagit vägen. Men det är när man tittar på sina barn som man ser att man själv är gammal ;)
På morgonen fick Emelie sina födelsedagspresenter av mig och Jörgen. Hon hade fått en förtidig födelsedags present redan, ett stort och fint skrivbord hade vi köpt till henne.
Sen gick hon iväg till skolan som vanligt på morronen. Hon var lite ledsen över att inte farmor kunde vara med på hennes födelsedag så som hon varit i alla år. Men när hon kom hem så väntade tre stycken gäster på att få träffa henne. Det var mormor, min syster Emma och hennes going Felicia. Emelie blev jätte glad över att se dem här och vi fikade med tårta och kakor! Mumsigt. Och såklart fick hon ju ännu fler presenter :)

Det var jätte trevligt att dem kom och Emelie var på jätte bra humör sen hela dagen. TACK till min mamma, min syster och hennes dotter för att ni kom och gjorde så min dotter fick en bra födelsedag trots allt tråkigt som varit! Ni är underbara!

Lite senare på kvällen ville min kusin och Kendra komma, men jag mådde inte alls bra. Hade ont i magen och njurarna som attan. Ja, jag ska ta det lugnt men alla som känner mig vet att jag är hemskt dålig på att just ta det lugnt så vi sköt i alla fall upp deras besök tills på torsdag. Ikväll ska vi ju se luciatåg på Emelies skola :) Men ett stort tack för att ni tänkte på Emelie på hennes dag! Sen lagade vi middag tillsammans, Emelie hade beställt tacos och såklart att vi lagade det på hennes stora dag. Jag är glad och nöjd med dagen, precis som Emelie är.

Det enda tråkiga som jag kan tycka är att ingen från Jörgens sida ens kunde lyfta lyren och bara ringa och säga grattis åt henne. I 10 år har inte farmor glömt henne en enda gång och såklart kändes det tomt utan henne. Men igår var det tyst från hans sida :( Jätte tråkigt, jag begär inte att dem ska komma hit men i alla fall ett telefonsamtal, det är väl inte så jobbigt?! Och sen fick man ju skicka ett sms och påminna hennes egen pappa om han hade glömt bort sin dotter... Oj, han hade haft mycket att göra så tack för att jag ringde och påminde! Men det spelar väl ingen roll hur mycket som händer runt omkring, man minns väl sina barns födelsedagar i alla fall?!
Jaja, nu fick jag gnälla lite med ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj! Hälsa grattis i efterskott till den stora, fina tjejen från mig!

Anonym sa...

Det var verkligen roligt att träffas o så chockad Emelie blev när hon såg att vi satt där. Hon är verkligen jätte glad för Felicia :) Vi får träffas snart igen. Kram Emma