onsdag, december 05, 2007

Sjukhusbesök

Idag fick jag åka in akut till sjukhuset :(( Imorse fick jag fruktansvärt ont i min vänstra njure och tänkte direkt på om det kanske var njurbäcksinflammation. Jag fick ju det när jag väntade Emelie. Fast då trodde jag att det var influensa så jag åkte inte in så fort som nu utan väntade i en vecka men då fick jag åka in med ambulans och blev då inlagd med dropp i över en vecka. Denna gången ville jag inte vänta så länge utan åkte in vid middagstid idag. Allting var bra med lillan. Dem försökte höra hennes hjärtljud och emellanåt gick det riktigt bra men hon är så aktiv så vissa stunder bara snurrade hon runt i magen och tillät inte att dem kulle få lyssna på henne ;) Men i alla fall så enligt alla prover och allting så var det bra med henne. Med mig var det ju som jag befarade. Dem tog en odling på mitt urin och gjorde en massa andra prover. Det visade sig att jag har en infektion i urinvägarna och fick antibiotika utskrivet. Blir jag inte bättre tills på lördag så måste jag komma tillbaka och blir då inlagd med dropp.
Och fram tills antibiotikan har verkat måste jag ta det lugnt med tanke på bebisen.
Jag får så jäkla ont i min vänstra njure emellanåt så jag vet inte vart jag ska ta vägen, men dem ville inte att jag skulle ta någon annan smärtstillande än alvedon nu med tanke på bebisen i magen så jag får försöka härda ut. Men ont gör det kan ni tro.

Och jag vill tacka min kära kusin vitamin för att han tog ledigt från jobb i eftermiddags och ville passa min dotter när hon kom hem från skolan. Nu behövdes det ju inte eftersom jag hann komma hem i tid. Men det är tanken som räknas och han gjorde det. Tack Martin för att du finns och ställer upp för oss!!!

Igår var ingen bra dag då jag sov hela dagen och då menar jag verkligen hela dagen. Nu förstår jag ju att det är för infektionen i kroppen... Hoppas i alla fall att antibiotikan tar bort infektionen så jag slipper bli inlagd.

Det var i alla fall lite uppdatering från mig, nu orkar jag inte sitta upp längre utan ska gå och lägga mig och vila lite. Smärtan är verkligen plågsam emellanåt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då! Får verkligen hoppas att antibiotikan hjälper, så du blir bra snart...

Tänker på dig!

*KRAM*

Anonym sa...

Mamma berättade att du åkt in o så orolig jag blev. Hörde först bara åkt in på sjukhuset så jag trodde att ni båda mådde väldigt väldigt dåligt. Är glad att Nellie mår bra men det är synd att du ska må dåligt. Tur att du åkte in nu o inte väntade som jag gjorde för någon månad sen. Tycker så synd om dig att du inte kan ta mer smärtstillande men Nellie får ju komma först. Men jag vet hur ont det gör. Hoppas du blir bra snart o slipper åka in. Tänker på dig gumman. Kram