torsdag, december 20, 2007

Dagens händelser

I förmiddags åkte jag in till Lund, jag skulle som jag skrev om tidigare åka in och träffa min handledare och min läkare. Det var jätte trevligt att träffa min handledare igen, hon är så go. Hon tyckte jag hade fått en jätte gullig bebismage ;)) Kursen börjar igen den 10 Januari och den ska jag fortsätta gå på tills jag känner att jag inte orkar längre. Sen när Nellie kommit till världen ska vi fortsätta ha telefonkontakt till en början och sen ska jag komma in till henne på samtal. Det känns jätte skönt att ha hennes stöd, hon lyssnar verkligen på vad jag har att säga och det märks på henne att hon bryr sig.

Ja, sen var jag ju inne hos min älskade *not* läkare. Jag kan inte riktigt med honom, det känns inte som han riktigt lyssnar på vad jag har att säga. Men som tur är har jag ju honom bara för min medicin. Medicinen ska jag börja trappa ner redan den 10 Januari och jag ska trappa ner i cirka 1 månad. Sen ska jag vara utan medicinen helt 1 månad före vår lilla älskling kommer ut :) Jag är lite nervös för hur det kommer gå eftersom jag har ganska mycket ångest vissa dagar. Men jag får tänka på att det är för Nellies skull så hoppas jag att det går lättare :) Sen får jag en ny läkartid i April någon gång...

Och jag måste ju skryta lite med, både bussen in till Lund och hem var knökfulla och jag som annars inte klarar av det tycker att jag faktiskt klarade det ganska bra. Vissa stunder var jobbiga men jag gjorde ju det. Jag klara det faktiskt!!! :)) Det känns skönt för självförtroendet :)

Idag har vi även handlat all julmat så nu är det färdigt. *skönt* Jag trodde att det skulle vara en massa folk i affärerna men där hade jag helt fel. Det var inte mer folk där än vanligt tyckte jag så det var jätte skönt. Och så åt vi på Mc Donalds som dottern har tjatat länge om nu.

Och nu sitter jag och slappnar av framför datorn en stund. Idag har jag inte sovit middag och nu är jag helt slut. Jag har haft en massa foglossningar idag med och det gör så jäkla ont!! Men nu ska jag gå och ställa mig i duschen och sen lägga mig i soffan en liten stund innan det är sovdags.

Inga kommentarer: