söndag, december 09, 2007

Julbak!



Jag tänkte visa er det mesta av denna dagen i bilder :) Idag har vi varit riktigt energiska *hör och häpna* vi har bakat massor... Imorse fick vi ett ryck att vi skulle baka lussekatter idag, sagt och gjort. Vi körde ner till affären och handlade alla ingredienser som vi behövde. Sen började vi baka lussekatter.





Och många lussekatter blev det med. Lite över 70 stycken bakade vi! Så nu slipper jag handla mina älskade lussekatter ett tag framöver. Ni som inte vet, jag har fått en graviditetsnoja över lussekatter. Bara älskar dem ;))









Sen blev vi sugna på att göra ischoklad. Inget som jag brukar göra till julen så jag tänkte det kunde vara skoj. Och dem blev lyckade. =)

Och efter ischokladen var det dags att påbörja middagen som idag blev pommes, stek, grönsaker och bearnaise sås! Till och med det hann vi med ;) Så duktiga vi har varit idag ;)





Men än var vi inte trötta på att baka. Nej, det blev en god kladdkaka med grädde till efterätt.


Så detta blev vår andra adventsfika! Här sitter min söta dotter färdig att äta av en jätte god kladdkaka ;))





Men idag har vi haft en konstig energi allihopa så det blev faktiskt att vi bakade en tigerkaka. Och istället för vanligt ströbröd krossade vi pepparkaka och la i formen istället. Lite roligare nu till jul. Och man måste ju prova sig fram :)



Och som pricket över i:et tänkte jag bjuda er på min graviditets mage (nej,jag har inte ätit alla godsaker vi gjort) i vecka 28, snart 29 ;) Här har ni en som räknar veckorna ;)
Dagen har varit en helt underbar familjedag och jag är jätte nöjd och glad över dagen. Alla har varit med och bakat och vi har haft en trevlig söndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

fy fan vad gott det såg ut...hmm..men inte fick man smaka...happ...tror jag kikar in hos er imorgon hehe puss puss

Anonym sa...

Åååh, vilken mysig dag ni haft! Sååå härligt att läsa! Och ni är verkligen värda allt mys efter allt skit!

Fin bebbe-mage!!! :D

Skulle gärna vilja träffa er, men kanske man ska börja med att ringa! :D

*många kramar*