måndag, december 03, 2007

Tråkig dag...

Ja, det är verkligen en tråkg dag idag, en mörk trist och mulen måndag... Vet inte varför men jag har känt i flera dagar att ingenting är roligt längre. Kanske det är vädret som gör det, jag brukar ju bli lite mer deprimerad under vintern. Eller så har det helt enkelt blivit för mycket med allt som hänt nu. Jag vet inte. Men jag vet att jag vill kunna känna glädje igen. Och visst det gör jag när jag är med familjen. Men när jag går här hemma själv känns allting så jäkla tråkigt. Ingenting som jag tidigare tyckte var skoj känns nu roligt. Men jag måste komma ut igen, ska gå på kursen på torsdag, jag har ju inte varit där på länge nu. Men jag ser inte precis framemot det heller om jag ska vara ärlig...
Usch vad är det som håller på att hända? Är jag på väg ner igen? Jag vill verkligen inte det och om jag är det så känns det så värdelöst. Varför kan jag inte må bra? Är det mitt eget fel kanske?!
Jag ska till min läkare den 20:e så jag kanske får prata med honom om detta då... Men det känns inte heller bra, kan inte riktigt med min läkare och nu när jag är gravid så vill jag ju bara må bra och kunna njuta av min graviditet. Varför kan jag inte det?! Vad är det egentligen för fel på mig??!

Och jag är så trött hela dagarna, vet inte om det beror på graviditeten eller om det är för att jag mår som jag gör... Man kanske skulle gå och lägga sig och sova bort ett par tråkiga timmar, man har ju ändå inget annat för sig. Jag skulle ju behöva göra så mycket men jag har ingen lust och ork till det. Jag vet att jag är värdelös men vad f*n, man orkar bara inte hur mycket som helst...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är inte värdelös gumman du är en av dem personer som betyder mest för mig. Du mamma, Peter o Felicia. Ni är allt för mig. Tror nog att mycket beror på vädret nu, jag känner mig likadan orkar inget o inget e roligt. O för att inte tala om hur trött jag e. Men som tur e så har jag Felicia som gör mig glad var dag. Så klart så spelar allt som hänt er in men jag tycker du gör rätt som åker på kursen på torsdag. Om du vill o orkar så kan vi ju träffas då, antingen här eller i stan. Kan ju höras imorgon. Men värdelös e du inte. Älskar dig gumman. Puss o Kram Emma