söndag, februari 10, 2008

Skriva av sig lite...

Har precis satt mig med vad jag trodde var en go kopp kaffe men inte det inte... Köpte en ny kaffekokare häromdagen men kaffet man kokar i den smakar bara plast! :( Hur ska man få bort plastsmaken, någon som har någon ide?

Jaha, vad har hänt sedan sist jag skrev då... Jag har jäkla ont i mitt bäcken emellanåt. Jag tror att det är Nellie som trycker sig längre och längre ner och att hon då trycker på någon nerv eller något. Emellanåt gör det så ont så jag kan inte gå...
Och där kommer mitt lilla problem in. Imorron ska jag in till BVC för att lämna en ny urinodling men det är även en rutinkontroll. Jag har ingen aning om hur jag ska ta mig dit. Det får bli att jag får gå och försöka cykla om vartannat men det kommer bli tufft. Och jag tror det kommer ta tid. Men jag måste ju dit så jag får helt enkelt försöka... Men jag fasar för det... *ajajaj* Det är vid såna här stunder som man önskar att man hade bil och körkort...

Min mormor är inlagd just nu och det är verkligen inget skoj. Hon har åkt på lunginflammation och KOL och så har hon ju med den förbannade cancern i kroppen. Jag hoppas att hon klarar detta så hon får leva i ett par år till. Jag tycker inte det är dags för henne att lämna oss ännu. Och min mamma är så klart jätte ledsen och orolig över både sin mamma och pappa och det är ju klart att jag tänker på mamma med i sin tur. Det är bara för mycket runt omkring oss nu. Ska det aldrig ta slut?!

Jag har även börjat tänka mycket på min lillebror. Det är så tyst om honom nu och ingen som man pratar med har hört något varken från honom eller om honom. Man vet ju inte ens om han lever :( Nej, jag ska inte tänka så. Men jag måste ju erkänna att jag är lite orolig för honom med och mina tankar går just nu mycket till honom med... Saknar honom otroligt mycket i alla fall.

I helgen har vi varit barnledig, snart blir det inga fler barnlediga helger ;) Inte lång tid kvar innan man är tvåbarnsmamma nu. Men om jag ska vara ärlig så hade jag önskat att hon kom typ NU ;) för nu känner jag mig så tung och mitt bäcken gör ju som sagt mycket ont. Ja, jag vet att jag gnäller men ibland så behövs det ;) Och nej, jag gnällde inte när hon blev tillverkad ;) *S* Jag vet att det finns någon som hade sagt det annars så jag sa det först ;))

Nu ska jag gå och duscha och snart kommer Emelie hem. Hon ville stanna hos pappa lite längre så han körde hem henne. Skönt, då slapp ju vi köra till Tomelilla idag :)

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Ja man undrar om dette helvete inte kan ta slut snart så att vi all kan gå tillbaka till våra liv. Men mitt i allt detta så kommer en stor ljuspunkt och det är när Nellie kommer :)Längtar så otroligt mycket.

Det är säkert så att Nellie trycker på neråt o sjunker ner mer o mer så vem vet det är kanske dags snart.

Tänker på er alla mycket, älskar er. Många kramar Emma

spättan sa...

Som sagt detta helvete tar slut någon gång på ett eller annat sätt.
Klart man går o tänker på Johan, man minns hur han var innan den johan skulle jag vilja få till baka kan alltid hoppas men tror ej riktigt på det. Nej som sagt det har varit mycket nu men man måste ändå titta framåt livet går trots allt vidare. Älskar er alla mamma