söndag, februari 17, 2008

Skitdag!

Kraftigttryck över bröstet som bara blir värre för var minut som går. Tårar som inte vill sluta rinna nerför kinderna. Hopplösa och idiotiska tankar som far runt i huvudet. Panikångest attacker som hela tiden avöser varandra. Bråk med dottern, hon måste älska att bråka med sin mamma när hon mår dåligt. Jag känner förtvivlan och hopplöshet.

Fan detta är verkligen en skitdag, och jag önskar att jag hade sluppit vakna upp till denna dag. Det hade varit skönt att få slippa finnas till idag. Men jag måste kämpa. Jag har ju inte sådana här dagar hela tiden. Men när dem väl kommer är dem så otroligt kraftiga. Dem dagarna är jag totalt knäckt och varken vill eller orkar kämpa. Samtidigt som jag vet att jag måste för min familjs skull.

Men när ångesten trycker över bröstet, man kan knappt andas och dem idiotiska tankarna far runt i huvudet på mig så är det inte så lätt att tänka positivt. Jag vill men det är så förbannat svårt. Ångestens kraftiga tryck är starkt och själv känner man sig som den svagaste skit som finns.

Emsie har en kompis på besök. Så fast jag mår som helvetet själv tänker jag alltid på att min familj ska ha det bra. Fast innerst inne hade jag velat ara själv och bara fly från denna dag. Fly och hoppas på att morgondagen blir bättre.

Men just nu har jag en lång jäkla dag framför mig. En dag som jag inte vill vara med om. En dag som jag bara skulle vilja försvinna ifrån. En helvetes jäkla dag...

2 kommentarer:

spättan sa...

Lilla Diana det låter inte bra men som du själv säger du måste kämpa, men svårt när du känner den så starkt.
Tur att du inte har det så ofta nu.
Varför ringer du inte men klart jag kan ju inte göra så mycket det är bara att hoppas att du mår bättre i morgon.
Klart de ska bråka när man är dålig det är alltid så.
Tur du har Jörgen hemma i dag så han stöttar dej.
Tänker på dej kanske det kan vara en tröst o vi ses på onsdag.
Kram mamma älskar dej

Emma5a sa...

Det gör mig ont att läsa att du mår så dåligt. Jag önskar att jag kunde hjälpa dig på något vis. Jag finns här alltid för dig. Bara ring när det blir jobbigt spelar ngen roll om du gråter eller skriker jag lyssnar och även om jag själv inte har såna attacker eller har haft så förstår jag. Inte allt men en del. Jaghar läst mycket för att förstå bättre hur du mår när du har attacker.

Jag hoppas att vi kan ses snart. Älskar dig så otroligt mycket syster. Du finns alltid i mina tankar precis som resten av min familj.

Många varma kramar Emma