torsdag, februari 14, 2008

Alla hjärtans dag!

Jag hoppas att alla mina nära och kära får en trevlig alla hjärtans dag idag. Det är ni värda!

Själv gick jag upp klockan fem imorse, jätte pigg. Och det är då verkligen inte likt mig just nu, brukar ju vara trött som en gnu annars. Jag stängde av sambons väckarklocka och gick upp och gjorde kaffe till honom. Sen bredde jag hans smörgåsar som han skulle ha med sig till jobb så allt var klart när han kom upp :) Och till lillan hade vi köpt en liten våreld i en vacker "hjärtkruka". Det är hon värd efter allt slit med skolan som varit dem sista veckorna.

Men idag har jag henne hemma från skolan, hon är jätte förkyld och tyvärr har hon ärvt mina rinnande ögon när hon är förkyld. Hon har varit förkyld hela veckan men hon har envisats med att gå till skolan. Men idag var det mycket sämre så jag avrådde henne helt enkelt från att gå till skolan idag.

Igår kväll var vi hos mamma en sväng, tyvärr blev det ju inte så länge eftersom det var vardag och Emsie skulle isäng i tid. Men det är alltid lika trevligt att komma hem till mamma så bättre en liten stund än ingen alls. TACK än en gång mamma!

Tänk om man kunde få sig en liten alla hjärtans dag bebis. Det hade varit mysigt. Men en sådan tur har jag säkert inte. Nej, jag kommer säkert gå över tiden med denna lilla bebis med. Tråkigt nog ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en underbar dag! Och cheezies vad tiden går fort - snart snart så får du ju gosa bebis, underbart!

Åh vad jag saknar dig vännen. Saknad är ingen skön känsla. Jag vill träffa dig, kramas, prata - allt. Är just nu inne i en hemskt dålig period, därför jag inte hört av mig. Men du fattas mig, jag behöver dig.

PUSS&KRAM

spättan sa...

ja du vet att ni alltid är välkommna lika roligt varje gång ni kommer hem.
Då har du varit duktig i dag annars brukar du ju ej vara uppe så tidigt, du hade kanske fått vår känslor nu i det vackra vädert.
Tänk tiden går så fort du har ej långt tid kvar jag längtar lika mycket som du. puss mamma

Emma5a sa...

Hoppas att ni hade en trevlig dag gumman.