lördag, februari 16, 2008

Kattaskrälle!!!

Ja, ni skulle varit här i morse och sett cirkusen. Klockan var 06,00 när Bamse (katten) började mjaua och ville ut. Jag gick upp för att släppa ut honom men då sprang han under soffan och ville inte alls ut. Ok, tänkte jag då går jag och lägger mig igen. Men det tog inte lång stund innan jag fick gå upp igen eftersom kattfan började mjaua igen. Men likadant även denna gång. Och denna gång lockade jag ändå honom med mat men det hjälpte inte. Trött och sur gick jag och la mig igen. I fem minuter tills samma förbannade mjauande började. Jag for upp, och vid detta laget hade även sambon vaknat så även han for upp som ett skott. Skit irreterade på den jäkla katten. Mitt i allt kaos välte sambon en kruka så det small till i golvet. Den gick inte sönder som tur var ;) Och sen jagade Jörgen ut katten under soffan och ut med honom! Äntligen! Nu var kattfan ute och man kanske kunde få sig lite sömn. Men inte det inte, nu var man ju redan så pigg efter allt springande fram och tillbaka så nu kunde man ju lika bra gå upp. Ja, nu kan man skratta åt allting men ni kan tro att jag var irreterad...
Så det blev ingen sovmorgon denna lördagen i alla fall. Det är bara till att hoppas på att man kan få sova lite längre imorron.
Ja, förrästen mitt i all cirkusen kommer Emsie ner och ni vet ju alla hur go hon är på morronen ;) Hon lägger till med värsta härliga kommentaren " Vad fan står på??" Och man kan ju inte annat än att skratta. Så hela familjen har fått gå upp tidigt idag.

2 kommentarer:

spättan sa...

ja du så är det att ha djur du har inte tänkt på att han kanske har fått vår känslor ha.
men det var ju bra nu blev det en tidig morgon så ni fick se solen för det blir ännu en härlig dag. eventuellt ska jag ut i kroneskogen i Tomelilla annars blir det här hemma på en härlig skogs promenad.
Ha det nu så bra o sköt om er.

Kram mamma

Emma5a sa...

Haha kan inte låta bli att skratta när jag läser detta. Kan riktigt tänka mig dig o Jörgen springa runt för att få ut katten :D

Ha en trevlig dag. Älskar o saknar er!