måndag, februari 25, 2008

AAJJ!!

Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev. Har inte orkat sitta vid datorn och lusten till det har väl inte riktigt heller funnits. Vissa dagar har jag mått bra och vissa dagar har jag haft lite mer ångest. Men jag försöker ta mig igenom det med. Nu är det ju inte så lång tid kvar tills lillan är uträknad. Idag är det exakt en vecka till beräknad födelse.

Imorgon är den BF dagen jag först fick, innan ultraljudet. Och nu ikväll har jag några jäkla värkar. Och jösses vad ont det gör i ryggen, det riktigt hugger till och sen strålar det ner i benen på mig. Jag kan ju knappt stå upp när det kommer så ont det gör. Men jag har ju haft förvärkar och sammandragningar tidigare så jag vågar inte hoppas på för mycket. Det lugnar säkert ner sig när jag går och lägger mig.

Men vi längtar efter lilla Nellie här hemma nu och dagarna går fram i snigelfart tycker jag. Och sen går jag säkert över tiden med tre veckor eller något ;) Det skulle ju inte alls förvåna mig *S* Nej, vi får se det positivt. Hon kommer när hon kommer ;) Fast det är ingen som har något bra tips på att få igång det lite?? ;)

Och jag hoppas att jag slipper foglossningarna när lillan har kommit ut. Har hört av flera stycken att man kan ha det kvar även efter förlossningen men jag hoppas att det lägger sig.
Idag var det så fint väder och det enda jag ville var att ta en promenad. Men det fick bli fram och tillbaka till brevlådan. Sen satt jag ute i det fina vädret lite mest för att få lite frisk luft. Men det hade varit så skönt med en promenad!!

Nej, nu ska jag snart gå och lägga mig och försöka sova lite, kanske det lugnar ner sig eller så gör det, det inte ;) Sussa så gott!

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Jag hoppas att det snart är dags, längtar så otroligt mycket. Hoppas verkligen att det är värkarna som börjat nu. Bara ring så fort du vet. Många kramar Emma

spättan sa...

Ja du Diana det är strax dag så det är bara att kämpa men inget roligt att gå o ha så ont.
Trodde nästan du skulle få i natt men tji fick jag längtar längtar
Drömde att lilla Nellie kom klockan fyra men det var ju fel Kram mamma