tisdag, februari 12, 2008

Älskade Underbara Mamma

Jag har världens bästa mamma! Hon är den mest underbara människa som finns och hon ställer upp för sina barn och barnbarn till 100 %.
Igår körde hon dem tråkiga 5 mil som vi har mellan oss, bara för att jag skulle till mvc och hade så ont i bäckenet så jag knappt kunde gå. Nu var alla prover bra till och med järnet hade gått upp och låg nu på 108 istället för 102 :) Urinodlingen skickades och jag får väl svar på det nu i veckan om det skulle vara något. Mamma var med inne på undersökningen och vi hörde på Nellies hjärtljud :)) Längtar efter henne otroligt mycket nu och för min del gör det inget alls om hon vill komma ut lite tidigare. Vi väntar ju alla nu :)

I alla fall så fick jag en tid till läkaren igår tjugo i fyra för att kolla upp varför jag har så otroligt ont i mitt bäcken. Min älskade mamma stannade kvar hela dagen för att köra mig tillbaka till mvc igen på eftermiddagen. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka henne nog. Jag hade aldrig orkat gå dem 3 km som det är in till byn och sen lika långt hem igen ju... Och så två ggr dessutom. Så ett stort stort TACK till min underbara mamma som ställer upp så mycket för oss. Vet inte vad jag skulle gjort utan dig! Du är guld värd!!

Läkarbesöket visade att jag har kraftig foglossning, något som vi misstänkt tidigare men det var nu skönt att få det bekräftat så det inte var något fel på lilla Nellan. Tyvärr finns det ju inte så mycket att göra åt foglossning utan jag får snällt gunga fram som en anka och ha förbannat ont dem sista veckorna som är kvar nu.

2 kommentarer:

spättan sa...

Tack så hemst mycket. Klart jag ställer upp det vet ni alla, annars hade det varit stor skam.
Så fortsätt du att vanka fram som en anka det är ju strax dax med ännu ett barnbarn det sak bli roligt. Det är som sagt min familj jag lever för.

Emma5a sa...

Jag vet precis hur du känner dig gumman med foglossningar. Vill inte skrämma dig nu men du kan ha kvar foglossningarna ett tag efter förlossningen med. Mina försvann när Felicia kom ut för en dag men sen kom det tillbaka dock inte lika ont som innan men det gjorde ont. Min läkare berättade det för mig innan Felicia föddes o jag tyckte att det var bästa att säga det till dig så du vet.

Ja mamma är verkligen guld värd.