torsdag, november 15, 2007

Lillan...

... mår bra :) Var på mvc igår och alla tester var helt perfekt :)) Jag fick till och med reda på att jag har en träningspuls, det ni ;) Och så fick jag höra min lilla älsklings hjärtljud. Det var helt underbart. Och så fick jag en härlig cykeltur på 6 km på köpet med :) Det var lite kallt om kinderna men annars var det riktigt skönt att röra på sig lite :) Nu ska jag tillbaka till mvc den 12/12, dagen efter Emsies födelsedag. Då ska jag göra glucosbelastning, inte alls något som jag ser fram emot... Inte äta någonting och sen dricka något som är så otroligt äckligt, och sen sitta och vänta i två timmar... *usch* Men alla ni som har varit gravida vet ju att det är något man måste göra dessvärre...

Jag är fortfarande lite orolig över att allt inte är bra med bebisen. Allting verkar ju vara i sin ordning och jag känner liv och rörelse efter henne varje dag. Men ändå så har jag en inre oro, vet inte varför... Men jag tror inte jag är ensam om den känslan, tror att alla som väntar/väntat barn har känt likadant ibland.

Jaha, och nu till något som är mindre skoj, ikväll ska vi åka och prata med prästen om begravningen... Men innan dess ska vi köra inom till svärmors längenhet, Emsie ville se lägenheten som den var när farmor levde en sista gång. Det kommer bli tufft för henne, jag tror att många känslor kommer när hon kommer in i lägenheten och där inte är någon farmor som möter oss i dörren. Hon har ju inte varit i lägenheten sedan olyckan... Inget som jag heller ser framemot direkt men jag måste låta henne få se lägenheten igen om det är det hon vill.

Nej nu får jag se om jag orkar få något vettigt gjort här hemma idag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror inte du behöver oroa dig gumman om alla tester och så är bra... Men det vet du nog. ;) Jag vet ju också hur det är att vara gravid och att oron kan vara enorm. Du ska se att det går så bra så!

Förstår att det blir tufft för er ikväll, jag ska tänka på er och hålla alla tummar och tår. Jag har hört att barn inte tar döden lika allvarligt som vi vuxna, jag vet inte om det stämmer, men vi kan ju hoppas. Givetvis är det jobbigt för er alla nu... *kramar om*

Love u. *finns här fast jag inte syns*

Anonym sa...

Va bra att alla tester e bra. Du behöver inte oroa dig men jag vet vad du menar o man gör det alltid. Men nu är det inte så lång tid kvar, tiden går fort. Det e bra att du cyklar men ta det lungt nu när vädret e som det e. Hoppas allt gick bra ikväll. Kram Emma