torsdag, april 03, 2008

Lite av vad som hänt sedan sist!

I tisdags var jag och Nellie på Bvc. Stora tösen väger nu 4270 gram :) Så nu ligger hon exakt på kurvan. Hon har tagit igen all vikt som hon tappade i början och det är jätte skönt. Hon har nu börjat fixera sin blick mer och mer och även ett och annat medvetet leende kommer nu :) Hon är ju bara för söt när hon ler :))

Igår var jag och mamma uppe och tränade! Så skönt det var att komma igång igen. Det var lite jobbigt i konditions rummet för där var ganska mycket folk. Jag ställde mig på löpbandet och koncentrerade mig på den ena tvn (finns 4 st) i rummet. Mest för att glömma bort allt folk runtomkring mig. Jag har kommit på mig själv med att tro att alla tittar på mig igen, den stora tjockisen som kommer gående...
Det var ett par övningar som jag fick hoppa över, pratade med vår instruktör och jag ska vänta med att träna insidan av låren och bänkpress på i alla fall 4 månader till!! Trodde inte att man behövde vänta så länge. Även magen skulle jag ta det lugnt med att träna. Och det kände jag, trots att jag sänkt mina vikter jätte mycket så fick jag ändå ont i magen som fasen igår kväll. Så det blir till att ta det lite lugnt ett tag till. På måndag blir det förhoppningsvis träning igen!

Vi solade även igår och nu har man bränt fläsket med ;) Ska man vara fin får man lida pin heter det väl. Men jag måste ju få lite färg tills sommaren om man ska våga sig ut i bikini då ;) Just nu ser man ju mer döende än levande ut ;))

Och idag kom min kära vän Petra på besök. Hon hade fika med sig så vi fikade, satt och snackade skit och myste med lillan. Det kändes jätte kul att äntligen få umgås bara vi två, det var ju så längesen. Ja, visst var Nellie med men hon räknar vi inte ;) TACK älskade vän för att du ville komma och lysa upp min dag! Det var jätte trevligt med ditt besök. Det får vi absolut göra SNART igen!


Här är en bild på min underbara vän och min underbara tös tillsammans :)

2 kommentarer:

spättan sa...

Ja du må tro att det var skönt både träningen o solandet fast det är som du säger man brände fläsket lite men det fåt man ju ta när man vill va fin. Det var ju en bra ökning på lillan det lilla knytet.
Trevligt med lite besök o av någon man inte sett på ett tag. Nej ha det nu så bra så hörs vi Kram

Anonym sa...

Det var jättekul att träffas! Håller med dig, det får vi göra om!

Och du är jätteduktig som kommit igång med träningen igen! Heja, heja!