onsdag, april 09, 2008

Och så har det blivit kväll...

... och dottern kom hem för en timme sedan. Känns konstigt att hon nu börjar bli så stor att hon är ute längre om kvällarna och själv kan vara iväg med kompisarna. Tycker ju inte att det är så länge sedan hon var så liten som Nellie är nu. Men faktum kvarstår ju, det är 10 år sedan!!! Var har dem 10 åren tagit vägen?! Jag kan bara inte förstå det... Min lilla dotter är nu min stora dotter... Och snart kommer tonåren, bara hon inte bli som hennes mamma var i tonåren så ska det nog bli bra ;) *hemska tanke;)*

Jag och Emelie har precis suttit med hennes läxor, det blev ju lite sent idag eftersom hon varit på cirkus. Men det unnade jag henne faktiskt, hon brukar ju annars göra läxorna direkt när hon kommer hem efter skolan men det är ju inte så ofta som hon är iväg med kompisar så därför tyckte jag att det var helt ok att läxan fick vänta lite.

Nu börjar jag bli riktigt trött, haha gamla kärring som inte orkar vara uppe om kvällarna längre ;) När barnen är i säng då vill även den gamla isäng ;) Nellie var förrästen jätte duktig natten till idag. Hon sov från 21.00 till 03.00. 6 timmar, så länge har hon aldrig sovit förr. :) Men sen sov hon inte så mycket under dagen igår hellre utan var lite kinkig ;) Men så skönt det var att bara gå upp en gång och sen upp igen 06.30 för då skulle man ju upp med stora tösen. Hoppas på att denna natt blir lika bra ;)

Nej, nu ska jag gå ner och stoppa i sista maskinen tvätt i tumlaren för idag. Sen ska jag sätta mig i soffan med sambon ett tag innan det är dags för lillans matning!

Och förrästen, som svar på Kendras förra inlägg, jag ringer dig nästa gång ;) Även om hon skriker ;)) Vi hade kanske kunnat grilla lite uppe på Skrylle då?! Det hade varit trevligt. Fast förrästen, det får i så fall bli på dagen, på kvällen har vi lite andra planer ;))

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst blir dom stora plötsligt. Min blir tonåring snart och alltså blir jag tonårsförälder...det är ganska häftigt tycker jag.
kram fr. Åsa

spättan sa...

Tiden går fort nu Diana snart ser du inte henne nästan föän hon skall lägga sej så stor börjar hon bli. Det var ju skönt att du fick längre tid att sova det blir liksom mer helhet då ej så splitrat med andra ord. Och Nellie börjar ju oxå bli stor så hon sover snart hela natten. Ha det så bra ska gå ut en runda med stavarna den blir det hojen i kväll. Kram Älskar dej

Emma5a sa...

Ja tiden den går fort. Om man inte ser det på sig själv så gör man det på barnen :) Hoppas att Nellie börjar komma in i lite bättre rutiner så att du får sova mer. Kram