lördag, april 12, 2008

Vicken natt :) O lite annat :)

Lillan har varit jätte duktig inatt! Hon fick sista målet klockan 22.00 och sen sov hon till 04.30. Det är sex och en halv timma!!! Sen somnade hon snällt om igen till halv nio :) Det var så skönt att få sova lite och hon är ju så duktig min lilla älskling.

Igår kväll fick jag och Emelie lite tid för oss själva. Jörgen skulle till sin bror och han tog Nellie med sig så jag kunde få lite egentid. Och det var skönt vill jag lova. Ladda batterierna lite. Jag och Emsie poppade lite popcorn och tittade först på postkodsmiljonären. Efter det blev det Talang 2008.

Jag tycker att jag är ständigt trött hela tiden. Är alla småbarnsföräldrar så här trötta eller är det bara jag?! Jag kan vara trött hela dagarna utan någon direkt anledning. Kan det vara omställningen till att ha blivit småbarnsförälder igen som har gjort att jag är så här trött?! Men borde jag inte vara piggare i så fall nu? Jag menar tösen är ju ändå en och en halv månad nu. Jaja, det är bara att gilla läget i vilket fall som ;)

Igår fick jag förrästen lägga undan en av Nellies bodys. Den första som jag har fått lägga undan. Har hon redan växt så mycket?! Det kändes ledsamt på något vis, bebis tiden går ju så fort och nu har hon "redan" börjat växa ur kläderna... På tisdag ska vi till Bvc igen så då får vi se vad hon väger. Hon har varit lite kladdig med maten ett par dagar och vill inte äta upp. Men växer så det knakar det gör hon ;)

Idag vet jag inte vad som händer, vi har inga planer alls direkt. Kanske vi ska åka till mamma i eftermiddag. Jörgen sks ändå på det hållet eftersom han ska lämna en sak till en kompis. Och då vill jag såklart passa på att träffa mamma igen.
Jag hade ju velat vara ute i trädgården idag, det behövs en vårstädning. Jörgen har börjat men det är ju så mycket kvar. Och inte vill man vara ute och dona när det regnar... Kanske morgon dagen vill ge oss lite sol så man kan vara ute då istället. Vi får hoppas på det. Igår var det ju en riktig vårdag och då passade jag o Nellie på att gå på promenad! Skönt!

Nej, nu får jag väl börja göra något här hemma. Skulle behöva få tvättat undan lite så det är väl lika bra att sätta igång!

2 kommentarer:

spättan sa...

Ja du hon börjar bli stora damen, o det går så fort man hinner nästan inte blinka ens. Var ju skönt att hon börjat sova lite längre så du oxå kan sova. Trött skriver du helt klart du är trött det är ju knappt sex veckor sen du fick henne o sen allt natt vaka man inte är van vid så det sitter i må du tro men det blir bättre det lovar jag. Skönt för Emelie att ni fick en stund för er själva för det behöver hon nu när lilla syster tat tid. Älskar er mamma

Emma5a sa...

Trött ja det kan du vara länge. Tänk på att i slutet av graviditeten fick du inte mycket sömn o nu får du inte det du behöver så det e en massa att ladda upp. Jag är fortfarande trött men nu har ju Felicia varit som hon varit om natten men äntligen börjar det vända o jag kan själv gå o lägga mig lite tidigare. Skönt med egen tid.Kram