torsdag, april 03, 2008

Natti Natti


Nu sitter man här framför datorn och väntar på lillasysters sista matning för natten. Jag har en snarkande sambo i soffan, tänkte jag skulle väcka honom innan jag själv går och lägger mig. Och sen har jag en snarkande (om än lite tystare snarkning) dotter i vagnen bredvid mig. Lillan har inte ätit sedan halv sju och det är rekord. Hon har varit kladdig med maten ett tag nu och ätit med två till tre timmars mellanrum och oftast har hon inte ätit upp maten utan lämnat cirka 30 ml kvar :( Men sista matningen åt hon upp allt och nu har hon alltså inte ätit ¨på 5 timmar. Snart hoppas jag på att hon vaknar så man kan mata henne igen och så jag förhoppningsvis kan gå och sussa kudden jag med sen. Jag är ju super trött. Eller man kanske skulle väcka lillan?! Men det är ju inte heller bra, hon hade säkerligen vaknat om hon varit hungrig.

Ja, så var det då fredag imorron. Jag hade glömt att vi var bortbjudna till Jörgens brors fru på tårta eftersom hon fyllde år nu i veckan. Men samtidigt pratade jag och Petra om att kanske träffas imorron igen... Men nu vet jag inte, vi var ju bjudna på fikan innan men jag hade så gärna träffat Petra med imorron... Jaja, än så länge är det ju bara torsdag kväll ;) Emsie åker ju till pappa i helgen och jag hoppas på att det kommer gå bra där denna helgen.
Annars tror jag väl inte att vi har så mycket planerat i helgen... Inte vad jag kan komma på i alla fall, får väl höra med Jörgen imorron så det inte är något som jag har missat ;) Jag har alldeles för mycket tankar som cirkulerar nu och mycket möten och saker att komma ihåg så jag måste skriva upp allting för att inte glömma det. Undrar om man börjar bli gammal och få alzheimers light eller något ;)

Det var ju en jädrans unge till att sova ;) När man vill att hon ska sova, nej då kan man ju absolut inte sova för då kan man ju missa alldeles för mycket. Men när mamma är trött och behöver sova, ja då kan man sova hur länge som helst ;)
Jag får ju snart ha tändstickor för att hålla uppe mina ögon. Och inte är det lönt att gå och lägga sig heller, för då hinner jag väl bara lägga huvudet på kudden och sen vaknar tösen. Nej, det är bara till att hålla sig uppe ett litet tag till. Men jag säger nattis till er mina kära vänner nu. Hoppas ni får sova så sött!

1 kommentar:

spättan sa...

Ja du Diana det är ju bra att Nellie har sovit länge men det kunde ju vara på natten,men du ska se att det gör hon snart. Då blir det tårta det är ju inte så dumt med en liten bit. Hoppas att du kom i säng o att hon sov hela natten Kram mamma