måndag, april 14, 2008

Gott och blandat ;)

Först och främst vill jag börja med att säga att jag tänker mycket på det som hänt stackars Engla. Hur fan kan en människa vara så jävla grym, ett så stort svin som han är. Att mörda och våldta en stckars liten flicka är i mina ögon det absolut värsta man kan göra. Jag skänker även en tanketill Englas nära och kära som har mist deras lilla flicka på grund av en psykopat!! Jag blir så arg och ledsen när jag tänker på det.
Vi har faktiskt tänt ett ljus och satt i fönstret för att hedra minnet av lilla Engla. Jag fick ett sms idag av en vän och då var det en kedja för dem som ville tända ett ljus för henne. Jag brukar annars inte bry mig om sådana kedjor men eftersom detta med Engla verkligen berört mig så vill jag vara med och visa vår omtanke. :)

Igår var det riktigt härligt vårväder och vi passade då på att vara ute i trädgården och vårstäda lite. Tro mig, det behövs verkligen. Igår plockade vi undan lite varstans och sen klippte älsklingen gräset. Det hade redan börjat växa!! :)
Och jag hängde ut första maskinen tvätt för året! Och det torkade :) Tvätten luktar ju så mycket godare och fräschare om det har fått hänga ute. Speciellt sängkläder, myspys ;)


Här har stora syster varit ute och gått med lillasyster på promenad i trädgården ;)


Och här halvsitter Nellie upp i vagnen. Hon är ju inte så gammal ännu så hon får bara "sitta" en liten stund åt gången. Men när hon är på rätt humör tycker hon det är jätte skoj för då ser man ju mer såklart. Och att vara ute tyckte hon var jätte skönt, och oj så mycket det fanns att titta på ;)

Den här häftiga skylten fick Nellie av sin kusin Sara häromdagen. Den ska hon ha på barnvagnen så hon blir riktigt häftig ;)) *Tack Sara, du är bara för go* En annan bra skylt som hade passat Nellie perfekt hade varit "Liten men envis". ;) Undrar vem hon har fått det ifrån ;)

Det var allt för idag kära vänner!

4 kommentarer:

spättan sa...

Ja du Diana jag har oxå tänt ljus o tänkt på Engla o hennes familj samt de i arboga o alla andra utsatta barn förstås, det är för djävligt hur samhället ser ut idag o straff vad är det det finns inte här i Svergie nej fy fan säger jag. Det var väl skönt att få lite vår städat oxå ute det behövs alltid säger en som ingen trädgård har, tyvärr. Trevliga bilder du har på barnbarnen, du undrade vem hon var envis efter o det undrar jag oxå ha ha. Kram mamma

Anonym sa...

Ja, vad ska man säga... MYSPYS! Förutom det som hänt med Engla, det är verkligen tragiskt.

Hör gärna av dig om du vill. Miss ya!

Emma5a sa...

Va fina bilder skönt att få lite gjort i trädgården.

Ja du det finns gott om svin här ute o snart kan man inte låta sina barn leka ute ensam.

Anonym sa...

han våldtog väl aldrig engla?