måndag, april 07, 2008

Helgen och måndagen!

Som jag skrev i förra inlägget var vi bortbjudna på kaffe och tårta i fredagskväll. Så det behöver jag ju inte skriva om nu ;)

I lördags kom jag och Jörgen överens om att vi behövde lite tid för oss själva. Bara han och jag. Och efter mycket mycket tänkande och velande hit och dit kom vi även överens om att ordna barnvakt till lillan... Jag ville ju egentligen inte lämna bort lillan men kände att jag behövde lite tid för mig själv och jag behövde få en hel natts sömn. Så Jörgens syster dotter Sara passade Nellan. Jag och Jörgen skulle dricka ett par öl men inte festa på något vis. Så om det skulle vara något med Nellie kunde Andreas, Saras pojkvän köra och lämna henne. Det var jobbigt att lämna henne (inte för att jag inte litar på Sara och Andreas, då hade jag inte lämnat henne, men mest för att hon är ju så liten min älskade lilla tös) men vi behövde det verkligen. Och det gick jätte bra med Nellie, inga problem alls. Jag både ringde och smsade Sara på kvällen för att höra hur det gick men som sagt inga problem alls.
Och Sara är så go, egentligen skulle hon varit på fest på kvällen men ville hellre passa Nellie så både hon och hennes pojkvän avstod från festen. Helt underbara! Ett stort stort tack ska ni ha båda två! Och kvällen här hemma blev lugn och mysig. Bara jag och min älskling. Vi drack ett par öl, satt framför tvn och mös och kunde bara rå om varandra! Myspys :)
Glömde ju att vi tidigare under dagen var nere hos Kendra och Martin och snackade skit! Jätte trevligt. Det har jag verkligen saknat. Har saknat min vän jätte mycket. Nu tror jag att vi löst allt som var mellan oss, hoppas det :)

I söndags körde vi och hämtade lillan så fort vi vaknade. Tror klockan var redan tio när vi hämtade henne trots att Sara sa att jag skulle vila ut så kände vi att vi ville ha hem vår lilla tös så fort som möjligt.
Vid middagstid kom Roger och hans två töser till oss på fika. Jätte trevligt. Och det är så skoj att träffa hans töser igen. Vi träffades mycket tidigare men sen blev våra barnfria helger olika så därför har det inte blivit att jag träffat dem så ofta. På kvällen ringde Kendra och ville gå ut och gå en sväng bara hon och jag. Så det gjorde vi, jätte härligt väder och en trevlig promenad med en saknad vän. Trots att det var jätte lerigt överallt i skogen och man såg verkligen inte fin ut varken på skor, strumpor eller byxor ;) Men trevligt hade vi :)
Och ungefär samtidigt som jag kom hem från skogspromenaden kom Emelie hem. Hon hade varit på bio med pappa så därför blev hon lämnad lite senare. Hon verkade ha haft en bra helg och det är skönt när det fungerar.

Och idag då, jo då var vi först på spädbarnsverksamheten. Hade en tid där halv nio i morse. Det var bra och vi pratade om mina krav på mig själv. Och att jag inte kan ta för stora kliv, då är risken att jag rasar igen och det vill jag verkligen inte. Nu har jag kommit en så lång bit på väg om man jämför med hur jag var för cirka 2 år sedan. Visst det är en lång resa och än är det lång väg kvar men visst är jag på god väg.
I alla fall, vid elva tiden kom mamma, då skulle vi träna igen :) Eftersom Jörgen var ledig idag kunde vi träna på dagen. Och det var inte alls mycket folk där. Skönt. Och det är så skönt att ha kommit igång igen. Jag hoppas bara att jag snart kan gå upp där själv på kvällarna med så mamma slipper köra så jäkla långt för min skull. Stort tack till dig mamma för att du ställer upp för mig! Du är guld värd!
Sen har det inte hänt så mycket mer idag. Inte mer än dem vardagliga sysslorna.

Nu är det snart dags för en matning och sen ska jag gå o lägga mig. Nattis på er!

2 kommentarer:

Emma5a sa...

Visst e det skönt att träna. Jag tränade i måndes igen men jag ville först inte gå in för där var fullt med bilar o cyklar utanför. Men jag tog mod till mig o gick in. Där var mycket folk i omklädningsrummet för många skulle bada med. Där var sex andra o tränade o två killar tränade hela tiden runt mig men dte gick bra. Med allt detta vill jag komma till att du klarar det med. Du är så mycket finare än jag o du har inget att skämmas för. Älskar dig gumman. Puss o kram Emma

spättan sa...

Då har du haft en skön helg o det behövde ni bara rå om varandra skönt, måste hålla med Emma att det är skönt o träna o att du klarar det snart själv att gå upp dit, det var bara en dålig kritik Emma gav sej själv men bortset från det så vet vi att du går framåt. Kram Mamma